EROS ŞI PSIHEEA

de Gavriil Stiharul

— Cu infernale flăcări, iubite, te ard în nebuneşti  visări,
sub vintre  mă împunge foamea  rătăcirii,
şi prin   umeda cupă te  curg din  depărtări
ca pe-o  ploaie picurând  nectar în noaptea  amăgirii.

— Dar eu nu   părăsesc,  iubito,  depărtarea  care ne-a apropiat,
eu vreau să  reumplu  de aştri  păşunea mea liliachie,
să iubesc  steaua  ce albastru  ne-a însemnat,
să-ţi iubesc  fiorul  cu  parfum  de feciorie.

Dar vremea iubirii trecuse demult,
în urmă   rămânând o iarna resemnată:
eu  – într-un un  vis încă nenceput,
tu  –  într-o dragoste ireală şi trădată.

Louis Devedeux (1820-1874) The Birth of Venus

Nașterea lui Venus de Louis Devedeux (1820 – 1874)

 

Lasă un răspuns

